Πολλά από τα παιδιά δυσκολεύονται να μάθουν τους πίνακες της προπαιδείας, με αποτέλεσμα να φτάνουν στο γυμνάσιο και να μην γνωρίζουν τα βασικά γινόμενα. Πόσο μάλλον, τα παιδιά με δυσαριθμησία, που μια από τις βασικές τους αδυναμίες είναι η απομνημόνευση. Ένα όμως, από τα βασικά τους χαρακτηριστικά είναι ότι για να θυμούνται πρέπει να αντιλαμβάνονται και με τις αισθήσεις αυτό που μαθαίνουν, όπως με την αφή. Ένας λοιπον, τρόπος να συνδυάσουμε την αφή με την εκμαθηση της προπαίδειας είναι μέσω της παρακάτω άσκησης:
1) Αρχικά θα χρειαστεί να σχεδιάσουμε πάνω σε χαρτόνι και να κόψουμε τους αριθμούς που υπάρχουν στα γινόμενα της προπαιδειας που θα δουλέψουμε.
2) Στη συνεχεια, πρέπει να βρούμε διάφορα υλικά που υπάρχουν μέσα στο σπίτι μας, όπως βαμβάκι, χαρτί, πλαστικές σακούλες, οδοντογλυφίδες και ό,τι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε και να τα κόψουμε έτσι ώστε να μπορέσουμε να τα κολλήσουμε πάνω στους χάρτινους αριθμούς που κόψαμε παραπανω.
3) Τέλος, το παιδί λέει τη συγκεκριμένη προπαίδεια βλέποντας και πιάνοντας την υφή των αριθμών που φτιάξατε. Έπειτα του λέτε εσείς τους αριθμούς και του ζητάτε να θυμηθεί τι υφή έχει ο συγκεκριμένος αριθμός ή του λέτε τι έχετε κολλήσει πανω στον αριθμό και εκείνο προσπαθεί να θυμηθεί τον αριθμό. Παίζουμε ουσιαστικά μαζί του, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε παιχνιδιάρικη ατμόσφαιρα και να ελαχιστοποιήσουμε το άγχος που του δημιουργούν τα μαθήματα του σχολείου.
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Καλό θα ήταν να μην εφαρμόσουμε σε όλες τις προπαίδειες την ίδια ιδέα, γιατί θα μπερδέψουμε το παιδί. Θα ακολουθήσουν και άλλες ιδέες μου σχετικά με την εκμάθηση και των άλλων γινομένων.
Παρακάτω θα παραθέσω τις δικές μου χειροτεχνίες για την προπαίδεια του 7.
14= πλαστικές σακούλες διπλωμένες σε τριγωνάκια
21= οδοντογλυφίδες
28= λωρίδες χαρτιού πλεγμένες μεταξύ τους (όπως με τις σαρπατίνες)
35= χαρτάκια από διακορευτή (εργαλείο γραφείου που κανεί τρύπες σε χαρτιά)
42= ράψιμο με βελόνα ραψίματος
49= τρύπες με το διακορευτή
56= σιδεράκια συρραπτικού
63= βαμβάκι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου